Som kristen är det slutmålet som är det viktigaste. Att få tillhöra Jesus, leva ett rättfärdigt liv och få tillbringa evigheten i himlen är det enda som räknas, allt annat är oviktigt. Det pågår en ständig andlig kamp om våra själar. Vår fiende djävulen gör allt han kan för att förvilla och locka oss bort från Gud och frälsningen. Vi behöver sannerligen bli rotade i Guds ord och arbeta på vår frälsning varje dag. Håller vi oss nära Jesus, så kan Satan inte göra oss något. Vi kan och ska ständigt be om Jesu blods beskydd över våra liv. Blodets beskydd är något fantastiskt och i allra högsta grad övernaturligt. Tänk att få del av den Högstes och Hans änglars beskydd varje dag!

Bibeln är tydlig med hur det kommer att sluta för denna jord och allt som finns där på. Guds plan är färdigregisserad och dess sista akt väntar på att få spelas upp. Gud har allt under kontroll och varnar oss i sitt ord för att tiden är knapp och hur viktigt det är att vi har accepterat Jesus Kristus som vår frälsare och Herre. Då ska han rädda oss undan vredesdomen som han kommer låta drabba jorden och de människor som förnekat Honom.

Gud har inte bestämt oss till att drabbas av vredesdomen utan till att vinna frälsning genom vår Herre Jesus Kristus. Han har dött för oss för att vi ska leva med honom, vare sig vi är vakna eller insomnade. Uppmuntra därför varandra och uppbygg varandra, så som ni redan gör.

1 Tess. 5:1-11

Bibeln talar klart och tydligt om att de människor som tillhör Jesus på ett ögonblick ska ryckas upp från jordens yta. Den som lever i världen idag och som har profetisk insikt, inser att vi närmar oss stunden då detta kommer ske. Alla profetior och tidstecken som bibeln säger ska ske innan uppryckandet, är nu uppfyllda. Inget mer behöver alltså ske för att Gud ska avsluta församlingens tidsålder och låta sina domar drabba jorden i vedermödan.

Jag vill tipsa dig om en mycket bra och välgjord film som på ett mycket korrekt och bibeltroget sätt förklarar allt kring uppryckandet och hur det påverkar jorden. Den vänder sig självklart till oss som nu lever, men även till de som har lämnats kvar efter att Jesus hämtat hem sina barn.

Det är väl investerad tid att titta på denna film med dina nära och kära.

Please follow and like us: